Видання Міністерства
оборони України.

Видається з 8 червня 1992

25 червня 2012 р.
      
Катери Морської пошуково-рятувальної служби України уже патрулюють на Чорному та Азовському морях               Сергій Тігіпко у Севастополі пообіцяв, що військові пенсіонери вже 1 липня отримають підвищені пенсії               Земельну аферу на півмільярда гривень викрили у Харкові               Німеччина - Греція 4:2. У півфіналі німців вже чекає команда Португалії               Сьогодні о 21:45 збірні Іспанії та Франції боротимуться за вихід у півфінал ЄВРО               У Києві складуть найбільшу в Україні марку-пазл до Євро-2012               Імпорт російського газу в Україну скоротився майже на чверть               Жінка отримала три роки за поганий догляд маленької дитини               Ісландія достроково повернула гроші МВФ               Польша вимагає негайно звільнити кореспондента в Білорусі               

Чи може вважатися безумовною підставою для припинення державної служби

№ 66, 14.06.2012 р.
   “Чи може вважатися безумовною підставою для припинення державної служби держслужбовцем те, що він був звільнений від кримінальної відповідальності у зв’язку із закінченням строку давності?”
Тетяна МАНЬКОВСЬКА, м. Сімферополь
   Згідно зі ст. 1 Закону України “Про державну службу” державна служба в Україні – це професійна діяльність осіб, які займають посади в державних органах та їх апараті щодо практичного виконання завдань і функцій держави та одержують заробітну плату за рахунок державних коштів. Ці особи є державними службовцями і мають відповідні службові повноваження.
   Відповідно до п. 5 ст. 30 Закону України “Про державну службу”, крім загальних підстав, передбачених Кодексом законів про працю України, державна служба припиняється у разі виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню державного службовця на державній службі (ст. 12 цього Закону).
   Статтею 12 Закону України “Про державну службу” передбачені обмеження, пов’язані з прийняттям на державну службу, і, зокрема, зазначено, що не можуть бути обраними або призначеними на посаду в державному органі та його апараті особи, які мають судимість, що є несумісною із зайняттям посади.
   При цьому Верховний Суд України в постанові від 20 жовтня 2009 року звернув увагу на те, що винесення проти публічного (державного) службовця обвинувального вироку за вчинення ним умисного діяння з використанням службового становища ще не є безумовною підставою для припинення публічної служби.
   Відповідно до ч. 1 ст. 88 Кримінального кодексу України особа визнається такою, що має судимість, з дня набрання законної сили обвинувальним вироком і до погашення або зняття судимості. Особи, засуджені за вироком суду без призначення покарання або із звільненням від покарання чи такі, що відбули покарання за діяння, злочинність і караність якого усунута законом, визнаються такими, що не мають судимості (ч. 3 зазначеної статті).
   Частиною 5 ст. 74 Кримінального кодексу України передбачено, що особа також може бути за вироком суду звільнена від покарання на підставах, передбачених статтею 49 цього Кодексу.
   Відповідно до ч. 1 ст. 49 Кримінального кодексу України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею злочину і до дня набрання вироком законної сили минули строки, які зазначені у пунктах 1 — 5.
   Таким чином, з урахуванням викладеного, публічні службовці, які звільнені від покарання та яким покарання судом призначається, але у вироку постановляється про його остаточне й безумовне невиконання, визнаються такими, що не мають судимості, а тому підстав для їхнього звільнення з публічної служби за п. 5 ст. 30 Закону України “Про державну службу” немає.
Юридична служба “Флоту України”


Версія для друку

Для додавання коментарів, будь ласка, авторизуйтесь.

Логін:
Пароль:
Якщо Ви ще не зареєстровані, пройдіть миттєву реєстрацію

Топ теми
Архів