Видання Міністерства
оборони України.

Видається
з 8 червня 1992 р.

15 жовтня 2012 р.
      
Японські сили самооборони отримали наказ бути готовими до надзвичайних обставин      На Камчатці почалося виверження найвищого в Євразії діючого вулкана – Ключевського      Прем'єр-міністр Австралії здійснила несподіваний візит до Афганістану      У супермаркетах Києва розгорілися «війни» між покупцями і охороною      Сьогодні вручать останню в цьому році Нобелівську премію      Сирія закрила свій повітряний простір для турецьких пасажирських літаків      Американський шаттл Endeavour поповнив колекцію музею Каліфорнійського космічного центру      Фламандські націоналісти святкують важливу перемогу на місцевих виборах у Бельгії      Помер Нодора Сіанука, король-символ незалежності Камбоджі      ЄС планує ввести нові санкції проти Ірану, Сирії та Білорусі      В Алжирі вбито одного із лідерів бойовиків "Аль-Каїди"      В Азербайджані стався вже шостий землетрус за добу      
№ 82, 20.07.2012 р.

ПЧ “ЗАПОРІЖЖЯ”: ПЕРШИЙ КРОК НА ГЛИБИНУ ЗРОБЛЕНО...

   Вперше в історії українських ВМС на зовнішньому рейді Севастополя відбулося пробне занурення великого підводного човна “Запоріжжя”.
   Нагадаємо, що великий підводний човен проекту Б-641 було включено до складу Військово-Морського Флоту СРСР 20 січня 1971 року. У 1997 році, після розподілу ЧФ, його було передано ВМС ЗС України, де він й отримав назву “Запоріжжя”.
   Слід зазначити, що цьому, безперечно історичному, моменту передувала копітка праця екіпажу, працівників судноремонтного заводу, представників української промисловості та членів приймальної комісії. Екіпаж субмарини під командуванням капітана 2 рангу Роберта Шагєєва успішно пройшов швартовні випробування та протягом останніх місяців почергово здійснював контрольні виходи в море, в ході яких відпрацьовувалися передбачені планом бойової підготовки етапи ходових випробувань.
   Зокрема, було здійснено контрольну перевірку дієздатності акумуляторних батарей під час роботи електродвигунів на повній потужності у надводному положенні, а також протестовано інші системи та механізми. Під час перебування підводного човна в морі проходила перевірка роботи дизельних двигунів на максимальних режимах та роботи головних гребних електродвигунів. Протягом ходових випробувань було ретельно перевірено надійність засобів зв’язку, радіолокації, пошуку, гідроакустики, штурманського та навігаційного обладнання. Також одним із важливих аспектів підготовки до пробного занурення стала перевірка фахівцями Центру пошукових та аварійно-рятувальних робіт (ЦПАРР) ВМС ЗС України аварійно-рятувальних пристроїв і засобів рятування особового складу та перевірка навченості членів екіпажу підводного човна “Запоріжжя” щодо використання рятувальних засобів.
   За пробним зануренням та діями екіпажу, знаходячись на борту човна, спостерігали міністр оборони України Дмитро Саламатін, начальник Генерального штабу — головнокомандувач ЗС України генерал-лейтенант Володимир Замана та тимчасовий виконувач обов’язків командувача ВМС ЗС України віце-адмірал Юрій Ільїн, які прибули у визначений район на корветі “Тернопіль”.
   Під час пробного занурення було відпрацьовано виважування та кренування підводного човна. Також фахівцями ремонтного підприємства на практиці перевірено теоретичні розрахунки.
   — Пробне занурення підводного човна “Запоріжжя” пройшло успішно, — закцентував міністр оборони України Дмитро Саламатін. — Я ще раз переконався у професійності наших моряків. Дивлячись на цю роботу, можна бути впевненим, що флот виконає завдання будь-якої складності.
   Під час спілкування з представниками мас-медіа міністр оборони України Дмитро Саламатін зупинився на питаннях технічної готовності корабельного складу флоту.
   — У минулі роки фактично нічого не робилося для підтримання технічної готовності корабельного складу наших Військово-Морських Сил, — зазначив глава вітчизняного оборонного відомства. — Цього року ми ставимо на ремонт 15 кораблів. Так, буде менше виходів у море, але вже на початку наступного року держава отримає повноцінний, боєздатний корабельний склад.
   Міністр оборони України наголосив, що незадоволений існуючим рівнем грошового забезпечення військовослужбовців та вкрай низьким рівнем забезпечення житлом людей у погонах.
   — Президентом України — Верховним Головнокомандувачем Збройних Сил України Віктором Януковичем вжито серйозних кроків для вирішення цих проблем — вже удвічі підвищено грошове забезпечення військовослужбовців Військово-Морських Сил. Це лише перший крок, будуть і наступні, не менш серйозні і значущі, — підкреслив Дмитро Саламатін.
   Дмитро Саламатін зазначив, що великий пласт проблем армії і флоту накопичувався протягом багатьох років.
   — Зараз нам одночасно доводиться вирішувати питання щодо грошового забезпечення військових, забезпечення їх житлом, технічного переозброєння Збройних Сил, — відмітив міністр оборони. — Робота йде дуже потужно і активно.
   Глава вітчизняного оборонного відомства також підкреслив, що високий рівень підготовки військовослужбовців Збройних Сил, особливо офіцерського і командного складу, дає привід для оптимізму.
   — Президент України приділяє підвищену увагу армії і флоту. І саме це дозволяє нам ставити перед собою серйозні завдання і, головне, досягати їх, — наголосив міністр оборони України Дмитро Саламатін.
   Тимчасовий виконувач обов’язків командувача ВМС ЗС України віце-адмірал Юрій Ільїн також позитивно оцінив дії членів екіпажу човна.
   — У нас немає жодних сумнівів, що ходові випробування підводного човна “Запоріжжя” будуть завершені успішно, і субмарина увійде до бойового складу флоту, — зазначив віце-адмірал Юрій Ільїн. — Пробне занурення човна пройшло штатно. Субмарина, за оцінкою спеціальної комісії, цілком керована. І це найголовніше.
   За словами віце-адмірала Юрія Ільїна, востаннє підводний човен “Запоріжжя” занурювався в цьому ж районі 18 років тому.
   — Зараз головним для нас є перевірка правильності зроблених представниками промисловості розрахунків щодо наявного твердого баласту з метою унеможливлення виникнення нестандартних ситуацій. Також буде зроблено певні висновки щодо розрахунків, внесено відповідні поправки. Отже, ми працюємо за планом і продовжимо випробування в підводному положенні, — зауважив віце-адмірал Юрій Ільїн.
   Пробне занурення підводного човна проводилося в режимі жорсткого контролю за рівнем безпеки та з розгортанням усіх необхідних захисних систем і засобів. Неподалік визначеного району проведення випробувань у постійній бойовій готовності перебували сили та засоби ЦПАРР ВМС ЗС України, а саме санітарний катер “Сокаль” з медичною групою (командир — старший мічман Андрій Бичков) та рятувальне буксирне судно “Кременець” з аварійно-рятувальною групою та водолазним підрозділом на борту (капітан Микола Логачов). У повітрі знаходився вертоліт КА-27 Сакської морської авіаційної бригади ВМС ЗС України. Також свою допомогу готове було надати рятувальне судно Чорноморського флоту РФ “Епрон”.

   Як відмітив начальник ЦПАРР ВМС ЗС України капітан 2 рангу Віктор Двухшорстнов, сили Центру заступили на чергування з пошуково-рятувального забезпечення в ході виконання завдань екіпажем “Запоріжжя”.
   — У рамках чергування наші фахівці були в постійній готовності до пошуку і рятування особового складу, що плаває на воді, — зазначив капітан 2 рангу Віктор Двухшорстнов. — Військовослужбовці ЦПАРР були готовими до евакуації підводників з човна та до надання за необхідності медичної допомоги особовому складу. Одним із головних елементів було підтримання життєдіяльності особового складу підводного човна. Зокрема, це стосується таких важливих аспектів, як подача на підводний човен аварійних запасів їжі, води, медикаментів, доставка додаткових комплектів ізолюючого спорядження підводника, проведення вентиляції відсіків човна, надання допомоги екіпажу в боротьбі з пожежею та водою, підтримання човна на плаву за допомогою подачі повітря високого тиску, буксирування підводного човна та проведення водолазних робіт з огляду підводної частини корпусу та гвинто-стернової групи підводного човна.
   За словами капітана 2 рангу Віктора Двухшорстнова, головним акцентом у пошуково-рятувальному забезпеченні пробного занурення підводного човна “Запоріжжя” є оперативне реагування, досконала професійна підготовка, відмінне психологічне налаштування та динаміка дій флотських рятувальників.
Віталій ПАНЧИШИН, “Флот України”


Версія для друку

Для додавання коментарів, будь ласка, авторизуйтесь.

Логін:
Пароль:
Якщо Ви ще не зареєстровані, пройдіть миттєву реєстрацію

Архів